צמיחה והתפתחות אישית – זה חובה?

צמיחה, העצמה והתפתחות הן מילים שכולנו שומעים מכל עבר. זה לפעמים מרגיש אפילו קצת שחוק ומעייף להקשיב להן שוב ושוב.

יש אנשים שאומרים לי 'ומה אם לא בא לי? לא בא לי להתקדם. לא בא לי לצמוח. לא בא לי ללמוד.' מה אז?
יש לכולנו תקופות שזו ההרגשה. שכרגע מתאים לנו לבסס משהו שכבר השגנו ולהתרגל אליו או לנוח קצת בתוך שגרה מוכרת. זה בסדר כשזה לפרקי זמן מסוימים.

אבל, טבע האדם לגדול ולצמוח. בבסיס שלנו אנחנו רוצים לצמוח. התהליך הטבעי אצל אדם בריא כולל את השאיפה להגיע למקומות טובים יותר, גבוהים יותר, מצליחים יותר, מהנים יותר, מספקים יותר. זו מהות הצמיחה.

ההתנגדות שאולי קיימת בנו לעיתים היא לדרך ולא לתוצאה. אולי לא יתחשק לנו להתאמץ, להשקיע, להתעייף וכד' אבל בהחלט נשמח להגיע לפסגה, לקטוף הצלחה, ליהנות ממנה. לדוגמה אולי לא יתחשק לנו לצאת לרוץ ביום גשום וקר אבל בהחלט נשמח להיות 'אחרי' ולהרגיש חזקים ואנרגטיים.

אני מזכירה תמיד שהזמן בין כה וכה עובר וחולף בין אם נבחר להתאמץ ובין אם לא. לנו נשאר רק לעשות בו את הכי טוב שלנו, כדי ליהנות מתוצאות טובות והצלחות.

כמו שלא ראינו אף תינוק שמוותר על ללמוד ללכת כי נפל יותר מדי פעמים עד כה, כך גם לא טבעי לאדם לרצות להישאר במקום ולא להתקדם. העולם כל הזמן מתקדם ומתפתח ולכן אדם שלא מתקדם, הוא לא נשאר בעולם אלא בעצם הולך אחורה כי העולם כל הזמן נע קדימה.
הרצון להתקדם ולצמוח הינו רצון בסיסי, שאיפה טבעית שקיימת בנו (גם אם היא רדומה לעיתים), אצל כל אחד הרצון מופיע במינון ורמה אחרת. אצל כל אחד זה מהדהד בתחום אחר שמאפיין אותו (אחד ישאף להתקדם יותר כלכלית, האחר במשפחתית, האחרת תשאף להתפתח מקצועית ואחרת חברתית ועוד ועוד… כל אחד לפי הייעוד שלו בעולם הזה).

אז זה הזמן לקבל קצת בוסט של אנרגיה שיגרום גם לכם לשאוף לצמיחה, התקדמות והתפתחות אישית.

 

מתאים ל לא.נשים שיודעים שהם מסוגלים ליותר; מתאים לא.נשים שאולי מרגישים מעט רדומים ורוצים לחזק את המוטיבציה הפנימית; מתאים לא.נשים שאולי מרגישים תחושת תקיעות בחיים ושואפים ליותר; מתאים לא.נשים שרוצים דחיפה קלה להצלחה; מתאים לחברות וארגונים שרוצים להשקיע בצמיחה האישית והעסקית של עובדיהם.

שיתוף העמוד